måndag 20 februari 2017

Sakta närmar vi oss en rosa tigerdröm


Det är allt lite vår därute hos hönorna, undan för undan släpper tjälen i marken och de gräver ivrigt små fina hönsgropar. Än så länge törs jag inte släppa ut dem fritt i trädgården, de finns för lite grönska att gömma sig under och för många hungriga rovfåglar de får hålla till goda med sin rastgård men snart så...


Åke svansar efter mig och är mitt sällskap i allt jag gör och medan jag äter min lunch somnar han som vanligt mitt på matbordet. På förmiddagen tapetserade vi, det vill säga jag tapetserade och han satt högst upp på stegen och drog mig i hårtofsen varje gång jag kom tillräckligt nära. En våd orkade vi med sedan fick det räcka, sakta oändligt sakta förvandlas hallen till en rosa tigerdröm.  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?