onsdag 1 februari 2017

Land i sikte!


Varje gång jag springer förbi damen i trappan så gastar hon -Land i sikte!!! 
Eller, nej det gör hon förstås inte men jag tänker mig att hon gör det. Som ett envist mantra har det fastnat i mig och jag har ingen aning om hur det började eller hur jag ska bli av med det.  


Och apropå mantra så försöker jag implantera "vägen" i min yngsta son, tanken att alla har en väg att följa i sitt liv. En bra väg som leder till ett lyckligt liv, ibland kanske man råkar förirra sig bort från sin väg, tråkiga händelser drabbar en eller man gör något dumt. Men vägen finns där och man hittar alltid tillbaka till den om man vill och försöker. En tröst när livet känns jobbigt för en 12-åring....och  för att påminna honom letade jag länge efter en tavla med en väg eller stig på. Tillslut hittade jag en murrig, lätt melankolisk tavla med en liten skogsstig på, alldeles perfekt för syftet. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?