måndag 6 februari 2017

Köksrenovering


De senaste dagarna har jag grottat ner mig i en plötsligt påkommen köksrenovering... Jag har velat göra om i köket en längre tid men inte riktigt orkat ta tag i det mest för att det blir så ofantligt dyrt så fort man ska göra om i kök eller badrum. Men så kom jag underfund med att vi faktiskt har en gammal skänk som kunde passa som köksbänk och hux flux så rev jag ner fula mdf-skivor och överskåp. Kyl och frys fick maka på sig så att skänken fick bilda långbänk tillsammans med diskbänken. Lite spackel och målarfärg på väggen bakom kylen så känns köket nästan som nytt och det alldeles gratis!


Lite skumt eftermiddagsljus. Här har vi nu massor med bänk att ställa disk på. Underbart!


Och det här fina fönstret syns nu direkt när man kommer in i köket, förr var det skymt av kyl och frys.  


Synd bara på den fina tapeten som gömmer sig där bakom. Men. I den skrynkliga påsen ovanpå kylarna ligger några rullar av samma tapet som jag tänkte tapetsera kyl och frys med. NEJ, skriker familjen man kan inte tapetsera kylskåp! Jodå det kan man visst säger jag. Imorgon till och med. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?