torsdag 29 december 2016

Tomtepålen



Vi tackade nej till tomten i år, det tar så lång tid för honom att dela ut alla julklappar och vi ville satsa på lekar istället. Men fram emot kvällen var det ändå några klappar från farmor och farfar som skulle delas ut så då åkte det där tomteansiktet fram ändå.  


Mellandagssysslor som läsning, bära upp adventsstaken på vinden och dricka kaffe varvas med en och annan jobbtur, det föds ju barn även om det är jullov. Väldigt många faktiskt. 


Förra årets planerade inköp av en beige linnejulduk slutade med en blommigt spontan inköp men i år tvingade jag mig själv att välja en säckvävs liknande julduk i linne. Ångrade mig så fort jag satte saxen i tyget (jag aaavskyr ju beiget!) men väl hemma med blommor och röda ljusstakar till så blev det bra. Väldigt bra, allt kan ju inte glittra och lysa.... Nu hänger den nytvättad på tork och väntar på nyårsafton.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?