tisdag 23 augusti 2016

Äppeltid och mord


Mina äppelträd börjar bli ålderstigna, de har många år på nacken nu och äpplena börjar få ålderstecken i form av leverfläckar. Eller är det möjligtvis någon form av näringsbrist?? Men mos, juice och paj duger i alla fall gammäpplena till.


Många äppelpajer behöver man för att rusta sig inför vintern. Många, kom i håg det. 



Den här kreationen var inte planerad, jag ställde ifrån mig en trasig lykta på en halvdöd pelargon och nu har de har fattat tycke för varandra på ett väldigt fint sätt tycker jag. De här ska jag prova med fler trasiga prylar, kan bli hur bra som helst och blir det inte bra så blir det i alla fall roligt och det är bra det med. 


Idag fick jag be min modiga humle om förlåtelse. Den kastar sig utan minsta tvekan ut från 3:e våningen och klättrar utan fruktan upp mot taket. Och vad gör jag? Vattnar jag? Nej jag bara glömmer bort och undrar sedan varför den ser så tjurig ut. Stackars fina humle. Jag har lovat att skärpa mig men det är så svårt att komma ihåg att vattna och den är ju så förtvivlat törstig.


Jag har just klivit ur en hemsk värld för att träda in i en annan, läs inte Vassa föremål om du vill ha dina fria tankar för dig själv och gå inte vidare till Lejontämjaren, den känns nästan ännu värre. Efter dessa två måste jag läsa något fint och snällt. Något om blommor och gödsel kanske.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?