tisdag 9 februari 2016

Den älskade bullen


Alla älskar vi semlor men på lite olika sätt. Själv tycker jag att en semla är en semla och om man byter ut bullen, vispgrädden eller mandelmassan så är det inte en semla längre. Punkt.
 På  min familjs semelmeny står det; tre traditionella semlor, två vanilj och en traditionell semla men utan socker och med laktosfri grädde. Den sista var svår att få till, övervägde att köpa hamburgerbröd som bullbas och göra en själv men hamburgerbröden innehöll också socker (!) Efter tips lyckades jag till slut lokalisera en sockerfri semla och den snälla bagaren fixade laktosfri grädde. Vad gör man inte för att vara en god mor.....(och för husfriden)? Ett av mina vaniljbarn suckade lyckligt över sin semla och sa -förut innan jag inte visste att det fanns vaniljsemlor så avskydde jag semlor men nu älskar jag dem. Och efter en tugga till så -det var bortkastade år. Tur att det finns mångfald även bland semlor. Och tur att han bara är elva år, han har många goda semelsäsonger framför sig. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?