torsdag 3 september 2015

Pulled middag


Det här med att laga till köttet på låg värme i ugnen under flera, flera timmar är ett fantastiskt sätt att få en enkel och god middag på bordet. Förutsatt att man inte tittar fel på graderna och kör på alldeles för hög temperatur. Då blir det en svartbrynt nötstek som man får ansa noga innan den går att äta. : (


Jag går ju en kvällskurs i silversmide varje termin sedan 15 år tillbaka och har ett smyckeskrin som svämmar över alla bredder. Tänkte att jag skulle putsa alla ringar jag har men det gick inte eftersom jag oftast gör så stora smycken att de inte går att ha på sig när jag ska laga mat eller städa. Alltså ligger de tyvärr utspridda lite här och där i huset. Men nu har jag i alla fall 13 nyputsade silverringar och en vidbränd nötstek att glädjas åt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?