onsdag 20 maj 2015

Kattvakt


En gammal träkatt med trasiga öron vaktar vår trappa, jag har letat efter ett lämpligt trädjur att placera i den andra änden ungefär hur länge som helst men det tycks inte finnas. Inte på det viset jag shoppar i alla fall, helst på en välgörenhetsloppis, alltid billigt, gärna 50% rea och sen vill jag inte aktivt ge mig ut och leta efter något specifikt utan det ska bara uppenbara sig i min väg det som jag vill ha. Kanske är det därför det inte har blivit något i den andra änden av trappen.....men en massa annat har jag släpat hem genom åren just på det viset, så tomt är det inte här hemma hos mig, tvärtom. Om man bara är öppen till sinnet så är det väldigt mycket som uppenbarar sig i ens väg. Nästan för mycket...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?