tisdag 28 april 2015

Äntligen!


Äntligen har mina hönor börjat ägga igen, inte ett endaste ägg har de bjudit på sedan de bestämde sig för att börja ruva men nu så! Det roliga är att jag vet vilken höna det är och hon var alldeles knasig i går. Hon kacklade, skrek och höll en lång monolog för mig när jag städade i hönshuset sen följde hon efter mig när jag gick iväg för att planterade om pelargoner. Satt nedanför mig och väntade tills jag var klar sen gick hon ensam in i hönshuset och la sitt ägg. Gullhöna.


Och idag fick jag ett ägg till. Jag blir lite rörd när jag kommer in i hönshuset och ser att någon har lagt sitt lilla ägg i ett av nästena. En present känns det som att jag får och jag tackar förstås artigt för den. Fattas bara.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?