onsdag 18 februari 2015

Dagen efter


En stackars semla blev över, kvarglömd på matbordet hela natten. Tur att vi har en aktiv, levande kompost tänkte jag och menade hönorna. De blir nog glada och pickar tacksamt i sig medan jag knäpper roliga bilder. Ha. Trodde jag.



Nä dom uppfattade semlan som ett hot och stirrade ängsligt på den. Det är klart i går fick de ju sina adoptivägg och nu ruvar de stenhårt, snor ägg från varandra, bara för att du har ett ägg under magen så betyder inte det att jag inte kan sno det. Så de roar sig med att äggtjuva varandra och jag kryssar dagar i almanackan 21 dagar tar det.....för en kyckling att bli färdig. Tre rosa och tre olivgröna ägg alla befruktade av en tupp och värpta av äggdonerande snälla hönor. Inget är som väntans tider....


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?