fredag 16 januari 2015

Litet körsbärsblom



Lagom till min lediga helg så fick jag ju fylla hemmet med blommor, blad och kvistar. Bland annat ett knippe blommande körsbär.


Nästan ofattbart vackra små rosa blommor (men jag är lika förtjust i kaninörons bladen, de kommer förhoppningsvis stå sig ett tag också). I min frys står en nästan lika rosa polkagristårta och väntar på middagsgäster som kommer imorgon. En av huvudingredienserna i tårtan är en hel burk fluff, jag har lite dubbla känslor inför fluff, jag både älskar och avskyr det. Låtsas mat, usch och underbart roligt. Fluff liksom! (I mataffären...)
-Ursäkta mig, var har ni fluff någonstans?
Men den är i alla fall väldigt god....den där tårtan, googla receptet på fluffig polkagristårta om du vill prova.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?