söndag 25 januari 2015

Kissknip & Bahamas

Man lär sig så mycket bra via instagramm, jag skrev ett inlägg om kissknipet som alltid infinner sig 100 m från ytterdörren. Nyckelhåls inkontinens var det någon som kallade det.
Älsk på den här vyn med huset inbäddat i vitt.
Idag kastade jag mig ut och iväg så fort jag sovit klart efter nattpasset, ut i vinterlandet. På med långfärdsskridskorna och plötsligt flög jag fram över isen som en svan i alla fall nästan och särskilt om man jämförde med hur stapplande jag tog mig fram första gången jag åkte. Och idag var det mitt andra åk ever. Så fantastiskt underbart. Solen sken, svetten rann och jag fick ett sånt flow. Bättre än en resa till Bahamas och mycket närmare. Det är något med de vita vidderna, på bara 15 minuter så är man i en annan värld. Nästan så att man känner sig lite frälst.... : ) eller inte nästan jag ÄR frälst. Vem vill inte vara en is-svan?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?