lördag 17 januari 2015

Fluffday


                                                            Fluffday is happyday!
Ja det är det men jag har städat halva dagen eftersom vi skulle få gäster i kväll och när jag städar blir jag nästan alltid på dåligt humör. Precis som min mamma...  Jag kom på mig mitt i mitt vresiga dammsugande och tänkte att nu måste jag göra något åt det här så att jag inte för vidare städhatet till mina barn. Så jag började sjunga högt (för att överösta dammsugaren) och glatt (så att ALLA skulle förstå att mamma är inte sur hon är lycklig, hon älskar att städa) men efter bara en minut for ett av barnen ut ur sitt rum och ropade -Vad håller du på med mamma? Är du galen? -Jag sjunger sa jag och förklarade min teori om städning och negativ överföring. - Sluta! Sluta bara sjung annars kommer jag verkligen hata städning. Jaha. Så istället för att sjunga fick jag gå runt och stråla lyckligt helt tyst, vilket var helt bortkastat eftersom ingen såg mig, men nu är det i alla fall rent och fint här hemma och DET gör mig lycklig på riktigt. Det och fluff. 

2 kommentarer :

  1. Jag gör också sånna saker. Försöker göra nåt så att barnen ska inbilla sig att det jag gör är roligt Hahha, men jag misslyckas - som du ;)

    SvaraRadera
  2. I love you! Skit-grå-tråk måndag men så läser jag din blogg och börjar skratta, tack Sanna!

    SvaraRadera

Vad tycker du?