torsdag 18 december 2014

Jullov...


Nä inte för mig tyvärr, vi i sjukhusvärlden får aldrig ha jullov men barnen de har tur och kan nu se fram emot tre veckors ledighet. Själv kan jag njuta av att slippa skolpiskan (ät upp din frukost, skynda er i väg i tid, har ni allt med er? gå och lägg er ni ska upp tidigt imorgon, va! har ni inte gjort läxan!) Det ser jag fram emot.


Imorgon ska jag julpynta hos hönorna, de ska få julkrubban som syns i bakgrunden och en liten julgransdunge. Idag tog jag dem på bar gärning när de åt tidningspapper, hoppas inte att det är farligt. Jag trodde bara att de bara roade sig med att dra loss remsor av tidningspapper men de käkar tydligen av remsorna, en höna är lite hes och en annan sitter på sin pinne och ulkar i sömnen. Jag sökte svaret på nätet men det enda jag fick lära mig var att man visst kan ge sina höns lasagne, de äter allt. Ok hoppas tidningar ingår i allt..... (nu kommer jag ligga vaken halva natten och oroa mig för mina små hönstanter).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?