onsdag 17 december 2014

Jobbiga sanningar

Efter mycket tjat kokade jag äntligen julknäck idag. Min 16-åriga son undrade förfärat vad jag höll på med när jag hällde upp grädde, socker och sirap i en kastrull. - Jag ska koka knäck! 
- Va! Jag trodde att knäck va typ nyttigt, du brukar ju ha i nötter och sånt!!!
Det är jobbigt att bli stor, först slutar man tro på tomten, sen faller den ena jobbiga  sanningen efter den andra över en och till slut så är inte ens knäck nyttigt längre. Stackars barn. Fast knäck är faktiskt nyttigt för själen.

2 kommentarer :

  1. Hahaha, bra sak med knäck är att det är så himla gott!!!

    SvaraRadera
  2. Ja fy tusan vad tufft det är att bli vuxen!!!!!! Som att vakna upp till den bistra verkligheten. Sååå kul skrivet! Tack för alla dina roliga och insiktsfulla blogginlägg!
    Greta

    SvaraRadera

Vad tycker du?