fredag 21 november 2014

Hurra för mig!


Ja, jag fyller ju år idag då får man hurra för sig själv. I morse fick jag en kram av min ena yngsting, han undrade om det kändes bra att fylla år. -Jo då, det gör det men jag börjar känna mig gammal svarade jag. -Men det gör man alltid mamma, jag känner mig också gammal och jag är tio år.  : )



Som tur var såg jag till att vara ledig idag så att jag kunde göra sådant som jag gillar tex gå på loppis och köpa något livsnödvändigt. Det mesta jag blev sugen på la jag tillbaka (och kände mig därmed otroligt vuxen och förståndig) men en ensam jordglob utan lampa fick följa med hem, perfekt att ha på huvudet.



Innan familjen kom hem och tog över huset så gick jag ut och stal en höna en liten stund. Hon kuttrade förtjust i mitt öra och smakade på pelargonerna men de andra hönorna ropade förtvivlat på sin kompis eller så var de bara avundsjuka. Det här är min favorit i hönsgården, kanske för att vi är så lika, om jag sätter på mig en beige klänning så skulle vi kunna tas för systrar. Jag tror faktiskt att jag har en perfekt klänning i min garderob, i morgon ska jag nog ta och överraska henne.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?