söndag 26 oktober 2014

Nya tider...


                                                                       Gullrumpor...


Nya tider innebär nya sorters fläckar. Jag går igenom en klädhög från golvet i min garderob och sorterar ut det som ska tvättas. Förr, när barnen var små var det ofta axelpartiet som blev smutsigt först, små gulliga kräkfläckar. Nu scannar jag av kläderna lite mer allmänt men upptäcker att det uppstått nya sorters fläckar i mitt liv, hönsbajs på klänningsfållen.... Eller kanske lera (i bästa fall), jag spenderar en del tid på huk hos hönsen och doppar då bakkanten på klänningen i golvet/marken, har jag tur så är det bara sågspån som jag släpar med mig in i huset igen och har jag otur så följer en liten klick hönsspillning med. Tur att fågelinfluensan inte är så modern längre...

2 kommentarer :

  1. Bättre än hundbajs under skorna tänker jag. Söta gullrumpor det där, de ser nästan ut som små vandrande peruker.

    SvaraRadera
  2. Helt underbara, jag tror de är värda varenda fläck!

    SvaraRadera

Vad tycker du?