söndag 12 oktober 2014

Ett skepp kommer lastat....


                           ....med höns. Äntligen!!! Efter ungefär ett års planerande och längt.




De har inte börjat värpa än men eftersom jag mest tänkt att ha dem som sällskap så räcker det med att de skrockar för att jag ska bli lycklig.



                                 Höns med rumpor och silkeslen fjäderdräkt, mina tantkompisar. : )


En av hönorna är friserad vilket innebär att hon ser ut ungefär som en rugguggla eller en dammvippa men fantastiskt söt förstås. Hennes fjäderdräkt böjer sig "åt fel håll", lockar sig. Vi börjar med tre hönor och utökar så småningom med ett par till av en annan sort.
Jag har inte köpt riktiga hönsmatskålar utan tänkte bara använda djupa tallrikar men om de tänker sova i tallrikarna så får jag kanske tänka om.

1 kommentar :

  1. Fantastiskt fina tantkompisar, tänk vad ni skall kackla ihop! men sova i maten? det var nåt nytt.

    SvaraRadera

Vad tycker du?