tisdag 16 september 2014

Jag ska drömma om dig...


Nu har vi städat undan sommaren på ön jag och min mamma. Det känns alltid lite vemodigt även om höstsolen lyste som den bästa sommardag.



                  Man hinner bara vända ryggen till så sveper naturen in över ön och tar över.


                     Istället för blöta handdukar och kakor är bryggan full av ekollon.


                                    En liten fågel har lagt sig på altanen i en död hög.


Jag skulle så gärna vilja knippsa av de där små fina fötterna och ha dem till något, men så kan man ju inte göra, så jag lät bli.


Nästan sorgligast av allt, ingen glad liten pojke kommer att plocka ner sitt spö för att springa ner till bryggan på väldigt länge, spindelnätet får sitta kvar där hela långa vintern. Men när den är över ska jag hjälpa honom att lyfta ner spöt och pila loss spindelnätet. Det går nog ganska fort ändå, men visst svider det när vi låser stugan och går därifrån. Min lilla ö, sov gott, jag ska drömma om dig.


Plastbyttan med drunknade trollsländor och barr fick stå kvar, om vi kommer hit i vinter så har vattnet kanske frusit till en vacker sommartavla.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?