onsdag 20 augusti 2014

Små skålar med rosor till en katt


Ungefär ett år innan vi köpte Åke så hittade jag fyra underbara små skålar med rosdekor på loppis. De här skulle vara perfekta kattmatskålar tänkte jag då...Vi hade inga planer på katt just då men jag tänkte att får jag aldrig någon katt så kan jag i alla fall unna mig små kattmatskålar så jag köpte skålarna och åt själv ur dem.


Men nu har jag katt och han får förstås sitt vatten serverat ur en av skålarna. Högtidligt serverat! Jag tycker fortfarande, efter två månader att det känns märkvärdigt att få ställa fram små skålar med kattmat.


      Åke, han bryr sig förstås inte om små rosenskålar, han ägnar sig hellre åt våra sopor.




I soppåsen med gamla mjölkkartonger kryper han ner när jag städar i köket, sen kikar han på mig så ögonvitorna glimmar i mörkret under diskbänken. Då är det svårt att fokusera på smutsiga kastruller....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?